Poppodium Boerderij voorgedragen voor IJzeren Podiumdier
Poppodium Boerderij is voorgedragen voor een IJzeren Podiumdier voor haar marketingcampagne ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum. De IJzeren Podiumdieren worden jaarlijks uitgereikt door de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF), de branchevereniging van Nederlandse poppodia en popfestivals. De voordracht is daarmee een erkenning vanuit de sector zelf, waarin collega-organisaties inspirerende projecten en initiatieven in het zonnetje zetten. Het jubileumjaar stond volledig in het teken van verleden, heden en toekomst, met als hoogtepunt de documentaire “Van kraakpand tot internationaal poppodium”, gemaakt door de Zoetermeerse documentairemaker Marc Waltman. De film bracht generaties vrijwilligers, medewerkers en bezoekers samen en zette de rijke geschiedenis van Poppodium Boerderij in de spotlights.
De campagne, waarin storytelling, social media en lokale samenwerkingen samenkwamen, trok volle zalen en zorgde voor een golf van trots en herkenning in Zoetermeer en ver daarbuiten. De filmvertoningen waren stuk voor stuk feestelijke reünies, waarbij vrijwilligers, bezoekers en medewerkers van toen en nu elkaar weer ontmoetten. Samen keken ze terug op memorabele momenten uit het verleden, van krakers en wilde nachten tot uitverkochte zalen en wereldacts. Tegelijkertijd werd vooruitgekeken naar de toekomst, waarin Poppodium Boerderij zal verhuizen naar een gloednieuw gebouw.
Sinds 1997 reikt de VNPF de IJzeren Podiumdieren uit: vakprijzen waarmee collega’s uit de popsector projecten en organisaties waarderen die eruit springen. De voordracht van Poppodium Boerderij laat zien dat de campagne ook binnen de sector wordt gezien en gewaardeerd.